• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • همکاران دفتر نشریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
مجله علوم کشاورزی ایران
مقالات آماده انتشار
شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره 2-38 (1387)
دوره دوره 38 (1386)
دوره دوره 37 (1385)
دوره 2-37 (1385)
دوره 1-37 (1385)
دوره دوره 36 (1384)
دوره دوره 35 (1383)
دوره دوره 34 (1382)
دوره دوره 33 (1381)
دوره دوره 32 (1380)
دوره دوره 31 (1379)
دوره دوره 4 (1378)
دوره دوره 3 (1378)
دوره دوره 2 (1378)
دوره دوره 1 (1378)
دوره دوره 4 (1377)
دوره دوره 1 (1376)
دوره دوره 1 (1375)
دوره دوره 3 (1374)
دوره دوره 1 (1373)
دوره دوره 2 (1372)
دوره دوره 1 (1372)
دوره 3و4 (1371)
دوره 3و4 (1370)
دوره 1و2 (1369)
دوره 3و4 (1368)
دوره 3و4 (1367)
دوره 3و4 (1366)
دوره 3و4 (1365)
شماره شماره 0
اردیبهشت 1365
شماره شماره 0
فروردین 1365
دوره 1و2و3و4 (1364)
دوره 1و2و3و4 (1363)
دوره 1و2و3و4 (1362)
دوره 1و2و3و4 (1361)
دوره 1و2و3و4 (1360)
دوره دوره 4 (1359)
دوره 1و2و3 (1359)
دوره 1و2و3و4 (1358)
دوره 2و3 (1357)
دوره دوره 1 (1357)
دوره 3و4 (1356)
دوره 1و2 (1356)
سلطانی, غلامرضا, ترکمانی, جواد, زرنگار, داریوش. (1365). چگونگی تعیین سود خرده فروشی میوه‘ تره بار و برخی محصولات اساسی در شیراز. مجله علوم کشاورزی ایران, 3و4(0), -.
غلامرضا سلطانی; جواد ترکمانی; داریوش زرنگار. "چگونگی تعیین سود خرده فروشی میوه‘ تره بار و برخی محصولات اساسی در شیراز". مجله علوم کشاورزی ایران, 3و4, 0, 1365, -.
سلطانی, غلامرضا, ترکمانی, جواد, زرنگار, داریوش. (1365). 'چگونگی تعیین سود خرده فروشی میوه‘ تره بار و برخی محصولات اساسی در شیراز', مجله علوم کشاورزی ایران, 3و4(0), pp. -.
سلطانی, غلامرضا, ترکمانی, جواد, زرنگار, داریوش. چگونگی تعیین سود خرده فروشی میوه‘ تره بار و برخی محصولات اساسی در شیراز. مجله علوم کشاورزی ایران, 1365; 3و4(0): -.

چگونگی تعیین سود خرده فروشی میوه‘ تره بار و برخی محصولات اساسی در شیراز

مقاله 1، 3و4، شماره 0 - شماره پیاپی 1264، اردیبهشت 1365  XML اصل مقاله (522.38 K)
نویسندگان
غلامرضا سلطانی؛ جواد ترکمانی؛ داریوش زرنگار*
چکیده
Iچگونگی تعیین سود خرده فروشی بر اساس آمار هفتگی قیمت خرده فروشی وعمده فروشی میوه ‘ تره بار و برخی محصولات اساسی در شهر شیراز بررسی و با تئوری رفتار خرده فروشی مقایسه گردید. نتایج بدست آمده نشان می دهدکه قسمت اعظم تغییرات قیمت خرده فروشی میوه و تره بار معلول تغییرات قیمت عمده فروشی آنهاست. گروه بندی محصولات برحسب نوع مارژین خرده فروشی نشان می دهد که درصد محصولاتی که دارای مارژین خرده فروشی ثابت می باشند. نسبت به سایر انواع مارژین ها دارای فراوانی بیشتری می باشند. آلن برای تشریح رابطه بین مارژین خرده فروشی وکشش تقاضا نسبت به قیمت محصولات مختلف نظریه ای بیان نموده است. گرچه رفتار خرده فروشان در کشورهای پیشرفته ممکن است از این چهار چوب پیروی نماید ولی در کشورهای رو به رشد بعلت شرایط خاص ومتفاوتی که دارند از این الگوهای رفتاری کمتر تبعیت می شود. نتایج حاصل از این تحقیق و سایر مطالعات در این زمینه با الگو چهار چوب نظری آلن موافقت چندانی نشان نمی دهد. در این بررسی به برخی از عوامل و شرایط بازار خرده فروشی میوه و تره بار و اشکالات اداری که از ارائه یک قالب و الگوی کلی در زمینه رفتار خرده فروشی درکشورهای روبه رشد جلوگیری می نماید. اشاره گردید. گرچه نتیجه این تحقیق با آنچه آلن و دیگران ارائه داده اند. موافق نیست . معذالک قبل از اینکه بتوان یک نتیجه گیری قطعی در این زمینه بدست داد لازم است اشکالاتی که در این راه وجود دارد وره پاره ای از آنها اشاره شده برطرف گردد. در درجه اول لازم است این مسئله بطور دقیق و جزئی تر مورد مطالعه قرار گیرد. بازار خرده فروشی بایستی بر اساس سطح در آمد مصرف کنندگان طبقه بندی شود و پوشش قیمتها وسیع تر و دوره های کوتاه تر را در بر گیرد . علاوه بر این ساخت بازار‘ خصوصیات خرده فروشان‘ طبیعت عرضه و تقاضا و دامنه نوسانات آن در کشورهای روبه رشد طوری است که یک مقایسه معنی دار رفتار خرده فروشان در این کشورها وکشورهای پیشرفته را مشکل می سازد.
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 2,366
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 774
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Journal Management System. Designed by sinaweb.